Bireysel Danışmanlık

En yaygın terapi yöntemidir. Bir kişiyle yapılan ve terapi sürecinin tek başına takip edildiği psikoterapi yöntemi türüdür. Bireysel terapi uzman bir terapist eşliğinde, danışanın duygu, inanç ve davranışlarını güvenilir, gizli ve bireye saygılı bir çerçevede ifade edilebildiği bir terapi türüdür. Bireysel terapi, kişinin yalnızca kendisiyle birebir sürdürülen, hayatın çeşitli zorluklarına karşı bireyin zayıf yönlerini güçlendirmeyi hedefleyen bir süreçtir. Bu yöntem daha çok bireylerin çözüme kendi bireysel dinamiklerinden faydalanarak ulaşılabileceği durumlarda tercih edilir.

Bireysel terapiyi kişinin kendi iç dünyasına yaptığı bir yolculukta diyebiliriz. Kişinin kendini yeniden keşfetmesi ve gelişmesi, hayata ve problemlerine farklı pencereden bakabilme becerisi kazanması gibi bireyin olumlu kazanımları söz konusudur.

Bireysel terapi sürecinde kişi içinde bulunduğu durumu daha iyi analiz etme ve anlamlandırma, nedenlerini keşfetme, soruna farklı açılardan bakabilme becerilerini geliştirir.

Bireysel terapide üzerinde çalışılan konulara birkaç örnek olarak,

• Anksiyete (Kaygı) Bozukluları,
  • Panik atak,
  • Depresyon,
  • Duygudurum Bozuklukları,
  • Agorafobi,
  • Özgüven Sorunu,
  • Öfke Kontrol Problemi,
  • Beslenme ve Yeme Bozukluğu,
  • Bedensel Belirti Bozuklukları,
  • Uyku-Uyanıklık Bozuklukları,
  • Stresle Baş Etme Güçlüğü,
  • Yaşamsal Sorunlar,
  • Travma,
  • Kayıp ve Yas Süreci
  • Yaygın Kaygı Bozukluğu,
  • Özgül Fobi,
  • Sosyal Fobi gibi birçok rahatsızlığı bu yöntem sayesinde yenebilir ve sağlığınıza kavuşabilirsiniz.